Hos Brikk har vi som mål at give dig en A-Z pakke, bl.a. bedre gennemsigtighed, ekstra markedsføring og bedre service.
Tilbage i tiden, før internettet og før Boligsiden, Boliga og alle de andre portaler, fandt man drømmeboligen ved at tage ud til det område man var interesseret i og kigge forbi alle ejendomsmæglerbutikker for at se hvad der var til salg. Ejendomsmæglernes eneste måde at sælge boliger på var altså deres butikker samt de avisannoncer, som man håbede ville ramme de rigtige købere.
Hos ejendomsmæglere blev alle papirer indhentet fysisk og alle sager ordnet manuelt. Fordi man ikke let kunne sende ting over e-mail og fordi man jo alligevel skulle have fysiske butikker for at sælge boliger, nyttede det ikke at have dele af opgaverne samlet på hovedkontorerne. Hver eneste ejendomsmæglerbutik havde derfor alle funktioner ansat på kontorerne.
Både til salgsarbejdet og til alt det administrative arbejde havde hver butik anseelige omkostninger, hvorfor det at sælge sin bolig ikke var billigt.
Tiderne har dog ændret sig. I dag finder 98% af alle købere deres boliger online igennem de portaler hvor alle ejendomsmæglere sætter deres boliger til salg, Boligsiden, Boliga og andre, eller igennem digitale annoncer som har været skræddersyet for at nå netop dem. Dokumenter for at sætte en bolig til salg bliver hentet digitalt og e-mail og andre kommunikationsmetoder gør at man kan samle administrative funktioner på et kontor, for at være mere meget effektiv per bolig.
Store dele af branchen har dog holdt fast i fysiske butikker og de samlede omkostninger kan ifølge Bolius (2022) løbe op i over 100.000 kr.
Hos Brikk har vi et mål om at tilbyde en komplet løsning, der kombinerer personlig service, gennemsigtighed og effektiv markedsføring. Vores ambition er at gøre boligsalg enklere og mere tilgængeligt – til en konkurrencedygtig pris.
Vi oplever, at mange boligsælgere i dag efterspørger alternativer til traditionelle mæglerstrukturer, som typisk har fysiske butikker med tilhørende omkostninger. Vi har derfor valgt en tilgang, der muliggør lavere omkostninger – uden at gå på kompromis med kvaliteten af servicen.
Vi tror på, at den måde boliger bliver solgt på har ændret sig, og vi ønsker at tilbyde en løsning, der er tilpasset nutidens boligmarked og boligsælgere. Det betyder, at du hos Brikk får en professionel og tryg salgsproces, som giver dig gennemsigtighed og hvor du bliver guidet af dygtige lokale Brikk mæglere, salgsspecialister og sagbehandlere – bare mere effektivt organiseret.
(1) Grafen repræsenterer vores analyse af omkostninger.
Sælg fra kun 19.500 kr. Alt inkl. Fuld service fra A-Z fra lokale Brikk mæglere som vurderer og fremviser.